WPC
Specialisten in leren en ontwikkeling

Kwaliteit 

Hieronder vindt u relevante informatie met betrekking tot de kwaliteit van onze praktijk.  

Beroepsregistraties

Onze  professionals beschikken allen over de vereiste beroepsregistraties.

HKZ/NKD certificaat/keurmerk

Onze praktijk beschikt over het HKZ-keurmerk. Het certificaat van HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector) staat voor duurzame kwaliteitsverbetering in zorg en welzijn.
Met het HKZ-certificaat zijn de zaken intern goed op orde, staat de klant centraal en wordt voortdurend de zorg- en dienstverlening verbeterd. HKZ is onderdeel van NEN, Stichting Koninklijk Nederlands Normalisatie Instituut. 

Klachtenregeling

Westerweelde Pedagogisch Centrum kent een klachtenregeling bestaande uit een drietal stappen:

  1. Allereerst kunt u met uw klacht terecht bij uw eigen zorgverlener. De meeste klachten kunnen op deze wijze worden opgelost;
  2. Hiernaast bestaat de mogelijkheid om één van de andere WPC zorgverleners in te schakelen, teneinde uw klacht zo goed mogelijk af te handelen. U kunt erop rekenen dat deze zorgverlener zoveel mogelijk een neutrale positie inneemt;
  3. Mochten de bovenstaande mogelijkheden niet tot een oplossing leiden, dan zijn wij voor u aangesloten bij de klachtenregeling van onze beroepsvereniging NVGzP en de geschillenregeling van P3NL ( p3nl@klachtencompany.nl).


Bij vragen of klachten over de geleverde zorg kunt u zich ook richten tot de Inspectie voor de gezondheidszorg (igz.nl)

Datalekken

Mocht het ondanks alle genomen maatregelen gebeuren dat anderen toegang krijgen tot onze gegevens, dan doen wij daarvan melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens en informeren wij jou daarover. Hiervoor is een protocol datalekken opgesteld.